Smitte fra dyr og miljø til mennesker- et økende problem
Mennesker kan få sykdommer som er forårsaket av smitte fra dyr og miljø. Pandemiene ser ut til å komme hyppigere. Hvorfor? Og kan nye pandemier unngås? Dette var noe av det landbruks- og matminister Olaug Bollestad fikk høre om, og diskutere, i møte med Carlos das Neves, direktør for forskning og internasjonalisering ved Veterinærinstituttet (VI), og president i Wildlife Disease Association (WDA) på et møte 11. mars.